Breaking News
Loading...
Sabtu, 08 Juni 2013

Info Post
Bismillaahir Rahmaanir Rahiim...
Assalamu’alaikum Warahmatullahi Wabarakatuh... Cekidot...


①. SITI KHADIJAH.
Beliau merupakan istri Rasulullah Shallallahu Alaihi Wasallam yang melahirkan anak² Rasulullah, setia dan mendukung Rasulullah walaupun ditentang hebat oleh orang² kafir dan musyrik, mengantarkan makanan kepada Baginda ketika Baginda beribadat di Gua Hira’.

②. SITI FATIMAH.
Anak Rasulullah SAW yang tinggi budi pekertinya, Sangat kasih dan setia kepada suaminya Ali karamallahu wajhah walaupun Ali dirumah kecil. Tidur berbagi 1 bantal dan kadang² berbantalkan lengan Ali. Rasulullah SAW pernah berkata aku takkan maafkan kamu wahai Fatimah sehinggalah Ali maafkan kamu.

③. SITI A’ISHAH.
Beliau istri Rasulullah SAW yang paling romantik. Sanggup berbagi bekas makanan dan minuman dengan Rasulullah SAW. Di mana Nabi Shallallahu Alaihi Wasallam minum di situ beliau akan minum menggunakan bekas yang sama.

④. SITI HAJAR.
Istri Nabi Ibrahim yang patuh kepada suami dan suruhan ALLAH SWT. Sanggup ditinggalkan oleh Nabi Ibrahim A.S. atas suruhan ALLAH SWT demi kebaikan. Berjuang mencari air untuk anaknya Nabi Ismail (Pengorbanan seorang ibu mithali).

⑤. SITI MARIAM.
Wanita suci yang memang pandai menjaga kehormatan diri dan mempunyai maruah yang tinggi sehingga rahimnya dipilih oleh ALLAH Subhanahu Wata'ala untuk mengandungkan Nabi Isa A.S.

⑥. SITI ASIAH.
Istri Firaun yang tinggi imannya dan tidak gentar dengan ujian yang di hadapinya daripada Firaun Laknatullah.

⑦. SITI AMINAH.
Wanita mulia yang menjadi ibu kandung Rasullullah SAW. Mendidik baginda menjadi insan mulia.

⑧. SITI MUTI’AH.
Istri yang patut dicontohi dan dijanjikan ALLAH SWT syurga untuknya karena setianya kepada suami, menjaga makan minum, menyediakan tongkat untuk dipukul oleh suaminya sekiranya layanannya tidak memuaskan hati suaminya, berhias dengan cantik untuk tatapan suaminya saja.

⑨. SITI ZUBAIDAH.
Wanita kaya dermawan yang menjadi istri Khalifah Harun Al-Rashid. Sanggup membelanjakan semua hartanya untuk membina terusan untuk kegunaan orang ramai hanya niat kerana ALLAH Subhanahu Wa'tala.




Subhanallah...
Dan semoga Anda, Ukthy dapat mencontoh dan bisa menjadi seperti mereka... Aamiin ya Rabb...



•♡• ‘‘ѕαĻαм мαηιѕ вυαт γαηφ вαςα’’ •♡•

0 komentar:

Posting Komentar

PENGUNJUNG YANG BAIK SELALU MENINGGALKAN KOMENTAR
Terima Kasih Atas Kunjungan Anda