Breaking News
Loading...
Kamis, 27 Februari 2014

Info Post
Mesir - Presiden Muhammad Mursi pada hari ini diberi keizinan untuk membuat kenyataan dari pintu tahanan di dalam mahkamah, dipengerusikan oleh Hakim Sha'ban al-Shami, ketua Mahkamah Jenayah Kaherah - yang ketika itu sedang meneliti kes pecah keluar Penjara Wadi al-Natrun.


Beliau berkata, "Abdul Fattah al-Sisi, pemimpin rampasan kuasa tentera di negara ini akan dipertanggungjawabkan di hadapan Allah kelak dan akan dibicarakan di hadapan seluruh rakyat yang menyokong beliau. Beliau akan dihukum sekeras-kerasnya atas tindakannya terhadap negara ini. Dia telah menggerakkan tentera, askar-askar didalam negara tanpa izin dari Pemerintah Tertinggi Tentera (Dr Mursi). Hal ini dikira sebagai jenayah yang menjijikkan terhadap rakyat (Mesir)."

Presiden Mursi turut menyampaikan salam beliau kepada rakyat Mesir, katanya " Salam saya kepada semua rakyat. Saya berharap kamu semua meneruskan demonstrasi secara aman. Saya akan terus bersama kamu. Kita akan menang sekalipun pengkomplot-pengkomplot ini bersekutu dengan Zionis." Ini adalah berdasarkan dari laporan Middle News Agency.

Sumber : Rassd
---
Komentar anda

0 komentar:

Posting Komentar

PENGUNJUNG YANG BAIK SELALU MENINGGALKAN KOMENTAR
Terima Kasih Atas Kunjungan Anda